Bijles

De afgelopen weken heb ik mij veel bezig gehouden met bijles geven.

Ontzettend leuk natuurlijk, maar inmiddels heb ik deze leerlingen afgezwaaid.

Dat betekent… RUIMTE voor nieuwe leerlingen!

Bent u op zoek voor uzelf of uw kind(eren), naar een ervaren leerkracht, met veel geduld, empathie en gericht op samenspraak?

Dan ben ik wie u zoekt!

U kunt contact opnemen voor een vrijblijvende intake, zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen.

* Nieuwe Lente Workshops *

In de periode 11 februari tot en met 31 mei, viert Nieuwejuf.nl de lente.

U kunt mij dan inhuren voor diverse educatieve lente projecten op school, maar vooral ook voor workshops!

En ja, hier zijn ze dan, de workshops die beschikbaar zijn tijdens deze periode. Een paar oude, maar vooral ook nieuwe workshops waar u zich voor kunt aanmelden.

Tussen de workshops zitten een paar echte lente thema’s en een aantal algemene. Echt voor ieder wat wils.

Deze workshops zijn met name geschikt voor kinderen in de basisschoolleeftijd. BSO’s, maar ook buurtcentra en particulieren nodig ik dan ook van harte uit om contact met mij op te nemen, om te kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

Heb ik u nieuwsgierig gemaakt?

U kunt hieronder het pdf bestand downloaden met alle workshops en bijbehorende tarieven.

Workshop Bullet Journaling

De eerste workshop ronde is een feit!

Op 10 januari 2019 ben ik begonnen met mijn eerste workshop Bullet Journaling.

Ik was natuurlijk ontzettend zenuwachtig en natuurlijk heb ik meteen wat verbeterpuntjes voor mijzelf opgeschreven.

De workshop was gebaseerd op het gedachtengoed van Ryder Carroll.

  • korte berichten
  • makkelijke/simpele symbolen
  • jaarlijks, maandelijks, wekelijks, dagelijks
  • doelen stellen
  • evalueren

Ondanks mijn zenuwen, vond ik het een erg gezellige en geslaagde workshop met twee deelnemers, waarnaar mijn dank groot is.

Er staan alweer nieuwe workshops op de planning, heb jij ze al gespot?

Daar zijn we weer!

Zo dat is alweer een tijd geleden!

Ondertussen heb ik natuurlijk niet stil gezeten. 

J. is geslaagd voor het vak waarbij ik hem heb geholpen.

Helaas is hij gezakt op een ander vak, dus moest hij het jaar over doen. 

Verder kan ik jullie met trots mededelen, dat Nieuwejuf.nl voorlopig voorzien is van een pand. Dit heb ik enige tijd geleden ook via FB bekend gemaakt, maar natuurlijk wil ik het hier ook nogmaals benoemen.

Dit betekent dat ik niet alleen naar u toe kan komen, maar u ook naar mij.

Het pand is gevestigd op: Enschedepad 21, te Almere Stedenwijk.

Een ander nieuwtje: Sinds de herfstvakantie ben ik gestart met op de maandag in te vallen op een basisschool in Almere. 

Voor de bijlessen en workshops betekent dit, dat er geen plekken meer open zijn op de maandag. 

Nieuwejuf.nl
Het voorlopige pand van Nieuwejuf.nl op Enschedepad 21, te Almere

Nieuwejuf.nl Update

Jaaaaaa, daar zijn we weer!

Bij Nieuwejuf.nl wordt er achter de schermen hard gewerkt.

  • Voorbereidingen voor het Ouder en Kind Festival
  • Voorbereidingen voor een programma voor in de zomervakantie
  • Flyers maken (particulier en voor instellingen)
  • Een workshop programma maken betreffende Bullet Journaling

Maar het spannendste is nu wel dat J. morgen hoort of hij geslaagd is (zie vorige post)…

Hij is ongeduldig, maar ik ook!

Ik houd jullie op de hoogte!

Oefenen voor herexamen, zondag 17 juni 2018

Voor velen is het vandaag vaderdag.

Voor veel middelbare scholieren die moeten herkansen is het de laatste dag van het weekend om te leren.

 

Zo help ik J. met het oefenen voor zijn herkansing voor Wiskunde KBL.

Als ik aankom heeft hij het oefenexamen wat ik hem heb toegestuurd nog niet af, geduldig wacht ik totdat hij klaar.

Ondertussen kijk ik de opgaven die hij al gemaakt heeft na.

Er zitten een aantal fouten in, ik probeer te analyseren waar deze vandaan komen. Een puntje om het straks even over te hebben.

Terwijl hij druk aan het ploeteren is, observeer ik zijn manier van leren.

 

Zuchtend en steunend maakt hij zijn opdrachten, soms leest hij een opdracht hardop.

*Pling* Toch weer even kijken op de mobiel.

**Hmm, toch nog even naar de wc.**

J. vertoont klassiek ‘vlucht-gedrag’ voor een puber, die iets moet doen, waar hij eigenlijk geen trek in heeft.

Tijd om de druk op te voeren…

‘J. hoever ben je?’ vraag ik.

Hij geeft aan dat hij klaar is, maar veel opdrachten niet snapt.

Ik pak mijn spullen en neem plaats naast hem aan de keukentafel.

 

Samen nemen wij het oefenexamen door.

Nog 3 pagina’s te gaan…

Gaan wij een pauze houden J. , of bikkelen wij nog even door?

J. besluit om door te bikkelen.

Terwijl wij in gesprek zijn over de verschillende opdrachten, worden de analyses die ik heb gemaakt bevestigd en de vragen die ik had opgehelderd.

J. komt in het begin wat gespannen over, maar gaande weg komt hij los en doet zichtbaar wat met de tips die ik hem geef.

 

Zo het examen is af en besproken.

Samen drinken wij nog even wat fris en bespreek ik mijn analyse en conclusie met J. en zijn moeder.

 

Vandaag (19 juni) heeft hij herexamen. J. je kan het!